W LOT trwa niekończąca się restrukturyzacja, prezesi przychodzą i odchodzą, a LOT jak przynosił straty tak dalej przynosi. Najczęściej zadawane pytanie to ile strat przyniesie w danym roku, zwłaszcza że rok 2016 to ma być dość duży rozwój ilości połączeń.
Kolejne zarządy kombinują jak pokazać na papierze jak najlepszy wynik finansowy, uprawiają tak zwaną inżynierię finansową oraz sprzedają wszystko co się da lub dokonują tzw leasingu zwrotnego. Niestety sytuacja się pogarsza bo za bardzo nie ma już co sprzedać: samoloty sprzedane lub w leasingu, biurowce sprzedane, zaplecze techniczne sprzedane, wydawałoby się, że już wszystko sprzedali co mogli.

lot
lot

Na szczęście lub nieszczęście odkryto że w posiadaniu LOTu są tzw sloty do lądowań i startów na Londyńskim lotnisku Heathrow (LHR). Lotnisko jest bardzo popularne, bardzo tłoczne i prestiżowe, ma ograniczoną przepustowość dlatego linie lotnicze muszą płacić za wspomniane wcześniej sloty. Do tej pory nie do końca wiedziano ile można dostać za te sloty ale teraz już tak. Kilka dni temu linia OmanAIR kupiła od linii AF/KLM za petrodolary 1 slot za 75 milionów dolarów co daje około 300 mln pln. Biorąc pod uwagę, że nasz nieLOT ma tych slotów 3 (słownie trzy sztuki) więc jest do zebrania prawie 1 mld pln. Zwłaszcza, że na inne lotniska w Londynie można latać praktycznie za darmo. Ci którzy ostatecznie zadecydują o sprzedaży muszą wziąść pod uwagę, że prawdopodobni

lot 787 boeing dreamliner
lot 787 boeing dreamliner

e pod koniec tego roku zapadnie decyzja o rozbudowie lotniska w Londynie o trzeci pas startowy co na pewno spowoduje spadek cen za slot gdyż zwiększy się przepustowość portu LHR. Podsumowywując: gdy już wszyscy myśleli, że już nic nie można w LOT sprzedać z pomocą przyszli Brytyjczycy (chociaż raz). Decyzja ostatecznie będzie należała do nowego prezesa LOTu. Być może w zamian za sprzedaż slotów uda się wielokrotnie zapowowiadany odpalić Seul? Podobno natenczas nie ma kasy i nie ma szans na Seul ale kto wie. Czekam na Wasze komentarze czy warto oddać Londyn LHR za Seul ICN? czy to dobra zmiana-zamiana?

Jeszcze słowo wyjaśnienia dla osób spoza branży dlaczego nieLOT: skoro nie potrafi latać o własnych siłach – znaczy się co roku trzeba ciężką kasę dopłacać z naszych podatków żeby latał to ewidentnie nieLOT. Nie potrafi latać o własnych siłach..:)

 

noclegi w największym serwisie noclegowym Booking.com

porównaj ceny w najtańszej bazie noclegowej Hotelscombined.com

bardzo dobra wyszukiwarka tanich lotów

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ